.

.

pátek 31. srpna 2018

Toustový chléb

Nedávno jsem na svém instagramu dávala příspěvek  jak peču toustový chléb. Je to chuťově uspokojivá záležitost, když zrovna není čas péct chleba, nebo není připravený rozkvas apod. Také se mě někdo ptal  co je to omládek? Je to také preferment. Je to vlastně podíl vody a mouky s přidáním méně droždí než je v receptu. Po vykynutí a zadělání finálního těsta je výrobek více načechraný a není v něm tolik cítit ta drožďová chuť.
Tohle množství mi stačí na dvě formy (ikea) myslím že nemá víc jak 20cm.

Preferment - omládek
150g hladké mouky
150g mléka
10g droždí, lžička cukru
Udělat kašičku a nechat hodinku stát

Já těsto zadělávám v domácí pekárně, takže vycházím z postupu nejdřív tekuté suroviny pak sypké. Pokud zaděláváte v robotu či ručně, dělejte jak jste zvyklí.

Ke kaši přidat :
500g hladké mouky
300g vody
50 rozpuštěného másla
Lžička soli
15g droždí
Vypracovat hladké, sametové těsto, nechat hodinu kynout.
Po hodině rozdělit na dvě poloviny (pokud máte tak malou formu jak já) a vyválet silnější obdélník, který zarolujeme. Já to dělám tak, že nejprve přehnu kratší strany dovnitř a pak zavinu delší jak roládu. Takhle vložím do vymazaných forem a nechám další hodinu kynout.
Pečení : trouba 220°C, na vykynuté těsto nastříkám rozprašovačem vodu a dám do trouby na 15min. Po té stáhnu teplotu a dopékám 200°C dalších 15-20minut. Ke konci znovu pokropim vodou.
Vychladit nechávejte vyklopené z forem, aby se těsto nezapařilo.





Tak ať se vám daří 
Danča 

1 komentář:

Jana řekl(a)...

Skvelý recept, všetko sadlo na 1. Dávno som nepracovala s takým prepracovaným receptom Dakujem❤️❤️❤️