.

.

úterý 16. října 2018

Podmáslový kváskový chléb - recept



 Kdo sleduje můj instagram tak ví, že mezi moje další vášně kromě šití  háčkování, tvoření  patří také pečení chleba  Chleba kváskového, abych byla přesná. Peču už více jak 5 let. Kvásek je vlastní  který jsem si sama vypěstovala a rozdala jsem z něj už více než deseti pekařům, kteří mne oslovili přes kváskovou mapu  Mimo jiné  o kváskové mapě  se údajně psalo i New York Times (-:
  Dnes mám pro vás recept na náš další oblíbený chléb s podmáslím.



Rozkvas 12 hod předem :
150g žitné mouky 150g vody a lžička aktivního kvasku

Druhý den :
250ml podmáslí
200ml vody
300g kvásku - nezapomeňte odebrat onu lžičku na příště :-)
600 g mouky  v poměru : 400g chlebové pšeničné, 100g žitné celozrnné , 100g špaldové T1050 , ale můžete si i upravit jinou moukou
3 žičky soli
2 lžičky kmínu

uhníst těsto, nechat 2 hodiny kynout v olejem vymazané míse a překládat po 30 minutách. Stočit do ošatky, kynout nechávám 30min.

 Peču v troubě vyhřáté na 250°C dole s plechem a vodou po dobu 15 minut. Po té teplotu stáhnu na 190°C a peču 30-40 minut

Pečení v remosce : v ošatce dám chléb kynout na 2 hodinky do lednice, po té jej dám do studené remosky a zapnu. Pečení si zde raději hlídejte, chléb  je velký a i když má remoska stabilních 180°C, tak každá peče jinak vzhledem ke svému stáří apod. Mám na mysli retro remosku se skleněným koukátkem ve víku. Zkoušela jsem pěct i v celokovovém víku a chléb se docela spaluje, takže to už zkoušet nemusíte, udělala jsem to za vás :-)





 Chléb je velký něco kolem 1300g, pro naši velkou rodinu akorát, ale můžete si těsto i rozdělit na dva bochníky a jeden upéct až třeba druhý den 

 




 Kváskovému pečení zdar 
Danča

9 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Jak děláte ty krásné posypy chleba? :O

Martina Vyplašilová řekl(a)...

dneska jsem pekla,ale mám ho nakonec dost nízkej.Roztekl se mi do šířky.Nevadí,chuť je skvĕlá.příštĕ ho dám do formy,díky za recepr.možná mi překynul,příštĕ se mi určitĕ povede vyšší.

Anonymní řekl(a)...

Tak chlebík mám zadělaný, vypadá moc pěkně. Akorát jsem podruhé přeložila. Těstíčko jedna radost. Jen se chci zeptat, děláte na začátku autolýzu? Na receptu se mi líbí, že není časově tak náročný. Začala jsem péct až nyní v "karanténě" - když jsem doma s dětmi a nechodím do práce, konečně jsem se k tomu odhodlala a jsem nadšená a pořád si říkám, jak to budu dělat, až budu chodit zpět do práce, aby byl na večeři chleba čerstvý.. s časovým rozpoložením jiných chlebů - mi to prostě chtě nechtě zabere 5-6 hodin. Ten Váš vypadá nadějně :-) - tak mě zajímá, jestli se dá zkrátit i o autolýzu, nebo je potřeba. Dneska jsem ji nechala proběhnout..
Děkuji.

Truhlicek řekl(a)...

Zdravím, přes šablonu.. Chkeba po vyklopeni z ošatky ometu peroutkou od škrobové mouky z ošatky, vlhkou dlaní pohladím těsto, přiložím šablonu a sítkem s moukou sypu :)

Truhlicek řekl(a)...

Zdravím, autolyza je zadělání těsta bez soli, tím se vám to může (ale i nemusí) prodloužit. Nemusí píši proto yze po autolyze, prý není třeba tak dlouho hnětení. Já autolyzu neděláme, a těsto zadělávám rovnou se solí.
Autolyza pracuje dobře na enzymy, které štěpí bílkoviny a údajně je prý lepší Kůrka a chléb celkově... U nás se hned sní, protože je dobrý i tak... Držím palce ať se povede

Truhlicek řekl(a)...

To mohlo způsobit i překynutí těsta.... Každá mouka jinak saje, můžete tam zkusit přidat hrst mouky aby se těsto "upevnilo"... Snažím se dávat recepty s tzv. Poslušnými těsty, tzn akorát hydratace, aby si s tím poradil i začátečník.. Držím palce

Anonymní řekl(a)...

chlebík je krásnej, velkej, nafouklej, jedna radost pohledět, opravdu jsem nadšená.
Takže by šlo zadělat rovnou - cca 10 min v robotu a pak 2h (překládání) a pak už jen půl hodině v ošatce? - nebo když s autolýzou - šlo by o tu půl hodinu zkrátit čas překládání - 1,5h v míse se dvěma překlady? Moc moc děkuji.

Unknown řekl(a)...

Zaujal ma chlebík, len neviem, či stačí 30 min. na kysnutie v ošatke.

Tynka_125 řekl(a)...

Nádherné chleby :-) . Jak z pekárny :-) . Já jsem doma pár krát také upekla chléb, ale nikdy to nebylo ono. Navíc pracuji v pekárně , takže jsem přímo u zdroje :-) . Přes týden jsem tak napečená, že si o víkendu ráda od pečení odpočinu :-D .