.

.

středa 4. listopadu 2015

Čokoládový podzim



 Minulý týden měli děti prázdniny. Dvojčata měla den tvoření, spojený s pečením cukroví  kterou organizovala škola s knihovnou. Dětí bylo jako smetí a kluci si to řádně užili.
 Já jsem využila situace a udělala si klidnější den se svou nejstarší a nejmladší ratolestí v nedalekých Velkých Losinách. Ono zbavit se poloviny dětí, není někdy na škodu :-)
  Velké Losiny jsou známé nejen svým krásným zámkem, kde se natáčely třeba Bathory a několik desítek pohádek , ale také svými lázněmi s léčivou vodou. Za další zmínku  určitě stojí původ českých "čarodějnic" a nespravedlivé soudy zlého Bobliga ,  které si každoročně připomínáme pálením čarodějnic na konci měsíce dubna. Jen ten prastarý strom který zde stále je k vidění, už neunesl svou ohromnou korunu a zlomil se. A tak teď leží a dívá se z druhé strany silnice na zámek.

Kniha/film . Kladivo na čarodějnice












 Nedávno zde proběhla velká akce pod názvem "Čokoládové lázně ". Já jsem se jí bohužel přímo nezúčastnila, ale  musela jsem nakouknout do malé , útulné cukrárny , ve které první místo obsazují ručně dělané pralinky. Majitelkou cukrárny a hlavně "hlavou" a výrobcem těchto lahůdek je moje spolužačka a kamarádka Jana Kašparová . Velmi pestrá nabídka pralinek s různými příchutěmi vás nenechá dlouho otálet. Na své si příjdou i muži , pralinky s chilli, rumem atd jsou k dostání v mléčné i hořké čokoládě. Vcukrárně najdete také kvalitní domácí marmelády, vybraná vína  či lahodnou kávu. Kromě pralinek , čokolád s mandlemi,je zde k dostání i sladké pečivo . Vše vám zde velmi pěkně zabalí ochotný personál . Takže až budete mít cestu kolem, určitě se zastavte na něco dobrého, neochutnat je hřích ! 







       A moje ratolesti ..... té nejstarší je už zítra 16 let !! 
Tak všechno nejlepší Barunko



 Danča



Žádné komentáře: