.

.

středa 17. června 2015

Před kopřivou smekni, před bezinkou klekni

  

  Bezinkový "kozičkový" domácí sirup

Prvně jsem se do vlastní výroby pustila v roce 2014, a ťukala jsem se do čela, jak jsem vůbec mohla takhle zahálet a nedělat si jej doma sama. Posílala nám jej manželova babička. Ale pro naši šestičlennou rodinu je každé množství málo :-) U nás na severu se ještě i nyní dá bez trhat . Výborný v létě se sodou,mátou a citronem, a v zimě do černého čaje.

25-30 květů černého bezu pěkně i s pylem (bez broučků) vložím do předem převařené a vychlazené vody 2litry , 1 na plátka nakrájený citron bez pecek (bez chemického ošetření )a nechám do druhého louhovat. Druhý den scedím přes plátno,vymačkám a zahřívám. Přysypu 2kg cukru a 2 lžičky kyseliny citronové. Chvíli povařím a máme hotovo.
Plníme do lahví, kde do hrdla nalijeme trochu slivovice nebo rumu k vůli zakonzervování, nebo můžeme plnit zavařovací sklenice s uzávěrem, kde ještě horké pokládáme opačně,aby se víčko pěkně přichytilo.

 

Moji věrní pomocníci a velcí milovníci přírody. Když jsme jeli na bezinku, tak si všimli v poli těchto vystřílených petard. Začali lamentovat kdo to udělal a proč....... Cestou zpátky mi oba utekli hodně napřed, přišla jsem k autu kde stáli s už vynoseným odpadem, že jej musíme vzít s sebou a hodit do popelnice . Prý "když si to sem donesli, proč si to neodnesli ? "

Chovejme se k přírodě šetrně, čerpáme z ní každý den !


Žádné komentáře: